Min häst historia :

Min häst historia började redan när jag var liten . Har alltid ÄLSKAT djur starkt , och kmr alltid att göra det . Mormor och morfar äger ett land som ligger vid Jönköping . Jag har varit där så länge jag kan minnas. En dag när jag och morfar gick upp till ett stall som ligger några minuter ifrån där vi bor , va det en tjej där som red på en häst i paddocken. Jag fick klappa hästen efter att hon ridit och jag vart hel rädd , haha. Hon lovade mig att jag skulle få rida nästa gång vi kom . Veckorna gick och vi gick dit varje dag varje dag vi var här . Men ingen tjej. De hade flyttat och jag var besviken . Men vi fortsatte att gå upp så fanns det massa hästar . En gång även ett föl . Jag var med massa andra barn och fölet sprang utanför stängslet och ut till oss . Va tydligen ingen el i stängslet , DÅLIGT ! När de är föl är de väldigt nyfikna . Men vi fick in fölet igen till sin mamma. Efter det har jag alltid varit uppe i Billdal och matat alla hästar . Och nu , 5-6 år senare sitter jag här 14 år ? Och har ridit i 4 och ett halvt år . Jag är 7kt nöjd över mitt liv och hur det går i skolan . Ska satsa mera nu då jag börjar 8:an . I framtiden vill jag satsa på att ha en egen häst som jag kan lita på 110 % och att vi alltid ska kämpa med varandra och nå vårt mål , SM . Jag ÄLSKAR hoppning så de är det jag vill satsa på i framtiden . Ingen kan bestämma hur min framtid ser ut . Det är nu jag ska skapa den och klara målet jag lagt att få en stor blogg , ett bra jobb och få en egen häst . Ingen kan veta vad som händer nu . Jag får vänta och se ;) Men jag ska klara mitt mål ! Nu ska jag kolla på teve , sen blir det läggdags . Vart borta hela dagen . Så är trött. Imon blir det att äta tårta och åka hem om det blir dåligt väder . Men får se hur vi gör . Stänger bloggen för idag , hörs imon , pigg !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0