Dröminlägg

Jag började rida för 4 år sen . Jag hade alltid älskat djur och hästar ! Jag har alltid varit uppe på vårt land som ligger mellan Ulricehamn och Jönköping . Där har jag varit i 14 år , dvs hela mitt liv . Har alltid funnits massa hästar där , så vi gick ofta upp dit och hälsade på dem. När jag var liten red vi några gånger på ett litet stall i Lindome ,jag kmr ihåg att jag hade en jätte söt häst , och var hur taggad som helst ? Han va jätte fin , förutom att han ville äta hela tiden och var jätte stark . Jag va nybörjare då så mamma fick hålla i han medans jag red , en gång tappa mamma greppet när han såg ngn Go mums bit han ville äta på , så han galopperade iväg snabbt och starkt och sedan tvär stannade han och jag på 6 år elr ngt ramlade av och föll i en liten Bäck . Helt oskadd som jag var började jag skratta och tyckte faktiskt att det var riktigt kul ? Några år senare ville jag och syrran börja rida igen , at real ! Mamma anmälde oss och vi stod i kö i ca 2 år. Första dagarna i stallet va jag jätte nervös men Shit va kul de va ? Fick min första favorit häst , han hette coolman , sedan med tiden blev det toto , sen Solis och nu Grand som jag har haft som favorit längst ! Han kmr aldrig bytas ut även om alla andra hästar är fantastiska men han , han är grym . Nu lite mer än 4 år rider jag fortfarande på samma stall som heter långeberga . Gillar stallet skarpt , alla fina hästar , fin paddock , bra rid vägar och stor manege . I framtiden kmr ni se mig med en egen häst . VI ska kämpa för att kvala ända upp till SM . Min dröm är att få en egen häst , sedan satsa på hoppningen . Älskar hoppning , så sjukt kul ! Det är de som jag ska satsa på . När jag får min egen häst kmr han visas på bloggen , ni kmr få veta schemat på va vi ska göra, få video klipp på våra rid pass , hänga med på tävlingar och en Massa annat ! Bloggen kmr bli en riktig - häst blogg . Längtar Sjukt . Kmr bli grymt och vi ska bli bästa vänner och varje dag träna för att komma upp till SM i hoppning . Vi ska lära av varandra och klara varje steg . Tänk om 2 år kanske ni just ser mig och min häst , där på SM . Det är min dröm , som jag ska göra verklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0