Långt inlägg om min stressiga dag :

Skit stressad , va först i skolan , sen åka in till korsvägen och ta spår vagnen till sahlgrenska , som jag självklart missa ? Så mamma va så snäll och erbjöd sig att hämta mig och köra mig direkt till tand läkarn , virrade runt i 20 minuter tills jag hitta henne, å Gud va vi skratta , jag fatta verkligen ingenting om vart hon va först , men sen hitta jag henne . Vi åkte till tand läkarn , och vi väntade , sen kom han och vi gick in och han bytte ut tand ställningen till en ny och ren gjorde osv , jätte fint blev det . En Likadan som jag hade men bara en ny . Har alltid lite ont i munnen efter när jag ska äta , men det går över fort . De tog lite bilder osv , gjorde inte alls ont när han höll på att dra och allt , men ibland kändes de lite iaf , men det gick jätte bra ! En timme tog allt att göra . Så vi var jätte stressade ! Hem , byta om , va lugna och sansade och tog in katten i hans stora frakt bur och gav oss iväg ( min underbara katt Lucas skulle nämligen klippa lejon klippning idag också , självklart samma tid , men de hade ingen annan tid, så vi var tvungna att ta den . Det va drf vi var stressade )
Men allt gick jätte bra , de lämnade av mig på stallet typ en halv timme innan vi börja så gick ner och gosade med Grand , riktigt mysig va han ! Och sen på ngt konstigt sätt bröt han sig ut ur boxen när jag skulle ta på han grimman så han flög in i någon annans box och jag var jätte rädd att ngn skulle skada sig ? Det var ju ändå två hästar i samma box ? Men allt gick bra , vi tog på han grimman och grimskaftet med klossen på ( då jag inte hade en vanlig ) och så ledde jag in honom i hans box igen . Sen i början var han lite okoncentrerad / stressad i boxen . Men klappa han och pratade med han och då lugnade han ner sig . Sedan borsta jag han och kratsade hovarna , sedan på med sadeln ( gick jätte bra förutom att han gick runt i boxen hela tiden , elr aa så långt det gick för han gick inte lös utan Satt fast grimman i en klyka på väggen , så ska klossen göra så att den stannar, så att han gå en viss längd , inte kort men inte heller för lång . Bara så ni vet , för det är så man gör i rid skola , tror man gör annorlunda när man har egen häst ) sedan tränsade jag, och det gick bra förutom att tränset hade vrängt sig ? Så fixade det och sen på med tränset , gick super ! Såg även att han hade fått ett nytt bett ? Sedan ledde vi in de i manegen och hoppade , va sjukt kul ? Alla var jätte duktiga och vi var bara 5 st idag . Så fick vi galoppera över hinderna och i trav . Grand var riktigt duktig ! Nästa gång ska jag bara vara mer på så kmr han nog komma fram i galopp fler gånger , för många gånger fick jag fram han , han va jätte duktig! Men ngn gång funkade det inte , men till slut funkade det ? Men nästa gång ska jag göra det innan så slipper det ta så lång tid ;-) va iaf jätte kul, och vi alla hoppade jätte bra ! Bästa lektionen med denna klassen so far ? Va även en gullig tjej som frågade vilken grupp jag gick i om jag ska gå i deras grupp ?
Och jag svarade , och hon var riktigt trevlig . Längtar redan tills näst nästa gång , för nästa gång har vi teori ? Men det kan nog också bli kul , får se ! Nu ska jag iaf äta , sen bada och plugga lite matte , ska redovisa det imon . Har iaf varit en super dag i stallet , älskar dig Grand , och denna grymma gruppen , kmr bli sjukt kul att rida i deras grupp !
( vi har ju nämligen Bytt till denna , dvs med nya människor osv ... ) grymt nöjd iaf förutom att vi bara får göra iordning hästarna när personen är sjuk elr om de har teori . Längtar iaf tills nästa gång , hörs då Grand ! Hörs sen alla goa läsare :-) här bjöd jag på ett grymt långt inlägg ! Oh juste ! De gick iaf jätte bra med Lucas klippning , han är jätte fin ! ( en bild på hur hans klippning ser ut , fast det är inte min katt på bilden ) ska försöka göra allt för att de inte ska hända att han flyger iväg igen ? Vet inte vad som hände ? Men ska inte upprepas och som tur var så blev ingen skadad , han är lite busig ibland , men det gick bra och kmr aldrig hända igen !


Kommentarer
Postat av: Sabina

Gumman, tur att jag hjälpte dig med Grand. Han var sjukt stressad. Men jag tog tag i han, ses SIS!

2012-09-04 @ 21:26:55
URL: http://everythiinghorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0